4.1. Vânzătorul pune la dispoziția Clientului următoarele modalități de plată pentru Contractul de Vânzare:
4.1.1. Plată ramburs la livrarea coletului.
4.1.2. Plată prin transfer bancar.
4.1.3. Plăți electronice prin platforme de plată online sau cu cardul bancar.
4.2. Termenul de plată:
4.2.1. În cazul în care Clientul alege plata prin transfer bancar, plăți electronice sau plata cu cardul, Clientul este obligat să efectueze plata în termen de 7 zile calendaristice de la data încheierii Contractului de Vânzare.
4.2.2. În cazul în care Clientul alege plata ramburs la livrarea coletului, Clientul este obligat să efectueze plata la livrarea coletului.
5. Costul, modalitățile și termenul de livrare și ridicare a produsului
5.1. Livrarea Produsului este disponibilă pe teritoriul României.
5.2. Livrarea Produsului către Client este contra cost, cu excepția cazului în care Contractul de Vânzare prevede altfel. Costurile de livrare a Produsului (inclusiv taxele de transport, livrare și servicii poștale) sunt indicate Clientului pe paginile Magazinului Online în secțiunea „Informații despre livrări” și în timpul plasării Comenzii, inclusiv în momentul în care Clientul își exprimă intenția de a se angaja prin Contractul de Vânzare.
5.3. Ridicarea personală a Produsului de către Client este gratuită.
5.4. Vânzătorul pune la dispoziția Clientului următoarele modalități de livrare sau ridicare a Produsului:
5.4.1. Curierat rapid, curierat cu plata ramburs, expediere prin poștă și expediere pentru ridicare la puncte de colectare (lockere).
5.5. Termenul de livrare a Produsului către Client este de până la 5 Zile Lucrătoare, cu excepția cazului în care în descrierea Produsului sau în timpul plasării Comenzii este indicat un termen mai scurt. În cazul Produselor cu termene de livrare diferite, termenul de livrare este cel mai lung termen indicat. Începerea termenului de livrare a Produsului către Client se calculează după cum urmează:
5.5.1. În cazul în care Clientul alege modalitatea de plată prin transfer bancar, plăți electronice sau cu cardul – de la data creditării contului bancar al Vânzătorului.
5.5.2. În cazul în care Clientul alege plata ramburs – de la data încheierii Contractului de Vânzare.
5.6. Termenul de disponibilitate a Produsului pentru ridicare de către Client – în cazul în care Clientul alege ridicarea personală, Produsul va fi disponibil pentru ridicare în termen de până la 4 Zile Lucrătoare, cu excepția cazului în care în descrierea Produsului este indicat un termen mai scurt.
6. Garanția și reclamația
6.1. Baza și domeniul de responsabilitate ale Vânzătorului față de Client, în cazul în care Produsul vândut are un defect fizic sau juridic (garanția), sunt stabilite de legislația aplicabilă, în special în Codul Civil (articolele 556-576).
6.2. Vânzătorul este obligat să livreze Clientului Produsul fără defecte.
6.3. Reclamația poate fi depusă de către Client prin completarea formularului de reclamație disponibil pe pagina „Reclamații”.
6.4. Se recomandă ca Clientul să furnizeze informații despre defectul produsului, modalitatea de soluționare și datele de contact pentru a facilita procesarea cererii.
6.5. Vânzătorul va răspunde reclamației în termen de 14 zile calendaristice.
7. Modalități extrajudiciare de soluționare a reclamațiilor și revendicărilor și regulile de acces la aceste proceduri (continuare)
7.3. Consumatorul are următoarele opțiuni de utilizare a modalităților extrajudiciare de soluționare a reclamațiilor și revendicărilor:
7.3.1. Cerere de soluționare a disputei la un tribunal permanent de arbitraj pentru consumatori – consumatorul poate depune o cerere de soluționare a disputei la un tribunal de arbitraj, care funcționează pe lângă inspectoratele regionale de protecție a consumatorilor. Informații suplimentare despre aceste proceduri pot fi găsite pe site-ul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor.
7.3.2. Cerere privind soluționarea extrajudiciară a disputei la inspectoratul județean de protecție a consumatorilor – consumatorul are dreptul să depună o plângere privind soluționarea extrajudiciară la inspectoratul județean de protecție a consumatorilor. Inspectoratele județene sunt responsabile pentru analiza și soluționarea reclamațiilor referitoare la servicii și produse.
7.3.3. Asistență oferită de un consilier local sau municipal pentru protecția consumatorilor – consiliere gratuită este oferită de consilierii locali sau municipali pentru protecția consumatorilor, precum și de organizații sociale specializate în protecția drepturilor consumatorilor, cum ar fi Asociația Națională pentru Protecția Consumatorilor din România.
7.4. Platforma online pentru soluționarea disputelor (ODR) – la adresa http://ec.europa.eu/consumers/odr, consumatorii pot accesa platforma ODR, destinată soluționării online a disputelor între consumatori și comercianți la nivelul Uniunii Europene. Platforma permite soluționarea extrajudiciară a conflictelor care decurg din contractele de vânzare sau prestare de servicii încheiate online. Mai multe informații despre platforma ODR pot fi găsite pe site-ul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor.
8. Dreptul de retragere din contract
8.1. Consumatorul care a încheiat un contract la distanță poate să se retragă din acesta în termen de 14 zile calendaristice, fără a preciza motivele și fără a suporta costuri, cu excepția costurilor specificate la pct. 8.8 din Regulament. Pentru respectarea termenului este suficient să se trimită declarația înainte de expirarea acestuia. Declarația de retragere din contract poate fi depusă, de exemplu:
8.1.1. În scris la adresa: Str. Câmpului nr. 20E, Otopeni, România;
8.1.2. În format electronic prin e-mail la adresa: [email protected];
8.1.3. Prin completarea formularului de retur pe pagina Retururi.
8.2. Un model de formular de retragere din contract este inclus în anexa nr. 2 la Legea privind Drepturile Consumatorului și este disponibil suplimentar pe site-ul Magazinului Online în secțiunea „Retur sau reclamație”. Consumatorul poate utiliza modelul de formular, dar nu este obligatoriu.
8.3. Termenul de retragere din contract începe să curgă:
8.3.1. Pentru un contract în care Vânzătorul predă Produsul, fiind obligat să transfere proprietatea acestuia (de exemplu, Contract de Vânzare) – de la momentul intrării în posesia Produsului de către consumator sau de către o terță persoană desemnată de acesta, alta decât transportatorul, iar în cazul unui contract care:
8.3.1.1. Include mai multe Produse care sunt livrate separat, în loturi sau părți – de la intrarea în posesia ultimului Produs, lot sau parte;
8.3.1.2. Consta în livrarea regulată a Produselor pentru o perioadă determinată – de la intrarea în posesia primului Produs.
8.3.2. Pentru celelalte contracte – de la data încheierii contractului.
8.4. În cazul retragerii dintr-un contract la distanță, contractul este considerat neîncheiat.
8.5. Vânzătorul este obligat să returneze imediat, dar nu mai târziu de 14 zile calendaristice de la data primirii declarației de retragere a consumatorului, toate plățile efectuate de acesta, inclusiv costurile de livrare a Produsului (cu excepția costurilor suplimentare rezultate din alegerea de către Client a unui alt tip de livrare decât cel mai ieftin tip de livrare obișnuit disponibil în Magazinul Online). Vânzătorul va efectua rambursarea plăților folosind aceeași metodă de plată utilizată de consumator, cu excepția cazului în care consumatorul a consimțit în mod expres la o altă metodă de rambursare care nu implică costuri pentru acesta. În cazul în care Vânzătorul nu a propus să preia el însuși Produsul de la consumator, poate amâna rambursarea plăților primite de la consumator până la primirea Produsului înapoi sau până la furnizarea de către consumator a unei dovezi că Produsul a fost expediat înapoi, oricare dintre acestea survine mai întâi.
8.6. Consumatorul este obligat să returneze Produsul Vânzătorului sau să îl predea unei persoane autorizate de Vânzător pentru preluare imediat, dar nu mai târziu de 14 zile calendaristice de la data la care s-a retras din contract, cu excepția cazului în care Vânzătorul a propus să preia el însuși Produsul. Pentru respectarea termenului este suficient să se trimită Produsul înainte de expirarea acestuia. Consumatorul poate returna Produsul la adresa: Str. Câmpului nr. 20E, Otopeni, România.
8.7. Consumatorul este responsabil pentru diminuarea valorii Produsului rezultată din utilizarea acestuia într-un mod care depășește ceea ce este necesar pentru a stabili natura, caracteristicile și funcționarea Produsului.
8.8. Costurile posibile asociate retragerii consumatorului din contract, pe care acesta trebuie să le suporte:
8.8.1. Dacă consumatorul a ales un alt mod de livrare a Produsului decât cel mai ieftin mod obișnuit de livrare disponibil în Magazinul Online, Vânzătorul nu este obligat să ramburseze costurile suplimentare suportate de consumator.
8.8.2. Consumatorul suportă costurile directe ale returnării Produsului.
8.8.3. În cazul unui Produs care constă într-un serviciu, a cărui execuție – la solicitarea expresă a consumatorului – a început înainte de expirarea termenului de retragere din contract, consumatorul care își exercită dreptul de retragere din contract după o astfel de solicitare este obligat să plătească pentru serviciile prestate până la momentul retragerii din contract. Suma de plată se calculează proporțional cu volumul serviciilor prestate, ținând cont de prețul sau remunerația convenită în contract. Dacă prețul sau remunerația sunt excesive, baza de calcul a acestei sume este valoarea de piață a serviciilor prestate.
8.9. Dreptul de retragere dintr-un contract la distanță nu este acordat consumatorului în legătură cu contractele:
8.9.1. Pentru prestarea de servicii, în cazul în care Vânzătorul a executat pe deplin serviciul cu acordul expres al consumatorului, care a fost informat înainte de începerea prestării serviciului că, după îndeplinirea acestuia de către Vânzător, își va pierde dreptul de retragere din contract;
8.9.2. În care prețul sau remunerația depind de fluctuațiile pieței financiare, asupra cărora Vânzătorul nu are control și care pot apărea înainte de expirarea termenului de retragere din contract;
8.9.3. În care obiectul prestației este un Produs neprefabricat, realizat conform specificațiilor consumatorului sau destinat să satisfacă nevoile sale individualizate;
8.9.4. În care obiectul prestației este un Produs care se deteriorează rapid sau are o durată scurtă de valabilitate;
8.9.5. În care obiectul prestației este un Produs livrat într-un ambalaj sigilat, care nu poate fi returnat din motive de protecție a sănătății sau de igienă, dacă ambalajul a fost deschis după livrare;
8.9.6. În care obiectul prestației sunt Produse care, după livrare, conform naturii lor, sunt inseparabil amestecate cu alte lucruri;
8.9.7. În care obiectul prestației sunt băuturi alcoolice, al căror preț a fost convenit la încheierea Contractului de Vânzare, iar livrarea acestora poate avea loc doar după 30 de zile și a căror valoare depinde de fluctuațiile pieței asupra cărora Vânzătorul nu are control;
8.9.8. În care consumatorul a solicitat în mod explicit Vânzătorului să vină la el pentru a efectua reparații sau întreținere urgentă; dacă Vânzătorul furnizează servicii suplimentare pe lângă cele solicitate de consumator sau livrează Produse altele decât piesele de schimb necesare pentru efectuarea reparației sau întreținerii, dreptul de retragere din contract se aplică consumatorului în legătură cu serviciile sau Produsele suplimentare;
8.9.9. În care obiectul prestației sunt înregistrări audio sau video sau programe informatice livrate într-un ambalaj sigilat, dacă ambalajul a fost deschis după livrare;
8.9.10. Pentru livrarea de ziare, periodice sau reviste, cu excepția abonamentelor;
8.9.11. Încheiate prin licitație publică;
8.9.12. Pentru prestarea de servicii de cazare, altele decât în scopuri rezidențiale, transportul de bunuri, închirierea de autovehicule, gastronomia, servicii legate de recreere, evenimente de divertisment, sportive sau culturale, dacă în contract este specificată o dată sau o perioadă de prestare a serviciilor;
8.9.13. Pentru furnizarea de conținut digital care nu este livrat pe un suport material, dacă executarea a început cu acordul expres al consumatorului înainte de expirarea termenului de retragere din contract și după ce acesta a fost informat de către Vânzător despre pierderea dreptului de retragere din contract.
9. Dispoziții privind antreprenorii
9.1. Prezentul punct al Regulamentului și dispozițiile incluse se aplică exclusiv Clienților și Utilizatorilor care nu sunt consumatori.
9.2. Vânzătorul are dreptul de a se retrage din Contractul de Vânzare încheiat cu un Client care nu este consumator în termen de 14 zile calendaristice de la data încheierii acestuia. Retragerea din Contractul de Vânzare în acest caz poate avea loc fără a oferi motive și nu creează niciun fel de pretenții pentru Clientul care nu este consumator împotriva Vânzătorului.
9.3. În cazul Clienților care nu sunt consumatori, Vânzătorul are dreptul de a limita modalitățile de plată disponibile, inclusiv de a solicita plata în avans integrală sau parțială, indiferent de metoda de plată aleasă de Client și de faptul încheierii Contractului de Vânzare.
9.4. În momentul predării Produsului de către Vânzător transportatorului, beneficiile și riscurile legate de Produs, precum și riscul de pierdere accidentală sau de deteriorare a Produsului trec la Clientul care nu este consumator. Vânzătorul nu este responsabil pentru pierderea, deteriorarea sau distrugerea Produsului apărută din momentul acceptării pentru transport până la livrarea acestuia către Client, precum și pentru întârzierile în transportul coletului.
9.5. În cazul trimiterii Produsului către Client prin intermediul unui transportator, Clientul care nu este consumator este obligat să verifice coletul în timp și în modul obișnuit pentru transporturile de acest tip. Dacă constată că în timpul transportului a avut loc o pierdere sau deteriorare a Produsului, este obligat să întreprindă toate măsurile necesare pentru a stabili responsabilitatea transportatorului.
9.6. Conform art. 558 § 1 din Codul Civil, răspunderea Vânzătorului pentru garanția Produsului față de Clientul care nu este consumator este exclusă.
9.7. În cazul Utilizatorilor care nu sunt consumatori, Furnizorul de servicii poate denunța contractul de furnizare a Serviciului Electronic cu efect imediat și fără a indica motive, prin trimiterea unei declarații corespunzătoare Utilizatorului.
9.8. Răspunderea Furnizorului de servicii/Vânzătorului față de Utilizator/Clientul care nu este consumator, indiferent de baza sa legală, este limitată – atât în cadrul unei singure pretenții, cât și pentru toate pretențiile cumulate – la valoarea prețului plătit și a costurilor de livrare în baza Contractului de Vânzare, dar nu mai mult de suma de o mie de lei. Furnizorul de servicii/Vânzătorul este responsabil față de Utilizator/Clientul care nu este consumator doar pentru daunele tipice previzibile în momentul încheierii contractului și nu este responsabil pentru pierderile de profit față de Utilizator/Clientul care nu este consumator.
9.9. Orice dispute apărute între Vânzător/Furnizorul de servicii și Clientul/Utilizatorul care nu este consumator vor fi soluționate de instanța competentă conform sediului Vânzătorului/Furnizorului de servicii.
10. Dispoziții finale
10.1. Contractele încheiate prin intermediul Magazinului Online sunt încheiate în limba română.
10.2. Modificarea Regulamentului:
10.2.1. Furnizorul de servicii își rezervă dreptul de a modifica Regulamentul din motive importante, și anume: modificări ale legislației; modificări ale modalităților de plată și livrare – în măsura în care aceste modificări afectează implementarea dispozițiilor prezentului Regulament.
10.2.2. În cazul încheierii, pe baza prezentului Regulament, a contractelor de durată (de exemplu, furnizarea Serviciului Electronic – Contul), Regulamentul modificat este obligatoriu pentru Utilizator dacă au fost respectate cerințele prevăzute în art. 384 și 384[1] din Codul Civil, și anume Utilizatorul a fost informat corect despre modificări și nu a denunțat contractul în termen de 14 zile calendaristice de la data notificării. În cazul în care modificarea Regulamentului ar avea ca rezultat introducerea oricăror noi taxe sau majorarea celor existente, Utilizatorul care este consumator are dreptul de a se retrage din contract.
10.2.3. În cazul încheierii, pe baza prezentului Regulament, a contractelor de alt tip decât contractele de durată (de exemplu, Contractul de Vânzare), modificările Regulamentului nu vor afecta în niciun fel drepturile dobândite de Utilizatori/Clienți care sunt consumatori înainte de data intrării în vigoare a modificărilor Regulamentului, în special modificările Regulamentului nu vor afecta comenzile deja plasate sau în curs de plasare și contractele de vânzare încheiate, executate sau realizate.
10.3. În chestiunile neprevăzute de prezentul Regulament se aplică dispozițiile legislației românești aplicabile, în special: Codul Civil; legea privind furnizarea de servicii prin mijloace electronice din 18 iulie 2002 (Jurnalul Oficial 2002 nr. 144, poz. 1204 cu modificările ulterioare); pentru Contractele de Vânzare încheiate începând cu 25 decembrie 2014 cu Clienții care sunt consumatori – dispozițiile legii privind drepturile consumatorului din 30 mai 2014 (Jurnalul Oficial 2014 poz. 827 cu modificările ulterioare); precum și alte dispoziții relevante ale legislației românești aplicabile.